Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2011

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΔΕ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Οι περισσότεροι γονείς -ειδικά αν έχουν μικρά παιδάκια- περιμένουν με ανυπομονησία να γυρίσει το παιδί από το σχολείο για να μάθουν τα κατορθώματά του, να καμαρώσουν την πρόοδό του και να χαρούν με τις ευχάριστες εμπειρίες του παιδιού.

Πάρα πολλές φορές όμως το παιδί αρνείται να πει οτιδήποτε για τη μέρα του στο σχολείο ή απαντά με σύντομες αρνητικές εκφράσεις προκαλώντας ανησυχία και προβληματισμό στους γονείς. 







Γιατί το κάνει...

1. Για το παιδί, κυρίως για το μικρό παιδί, η σχολική διαδικασία δεν είναι τίποτε άλλο από ένα παιχνίδι. Έτσι λοιπόν το παιδί το οποίο έχει ζήσει μια έντονη και γεμάτη εμπειρίες μέρα, δεν είναι σε θέση να τις ανακαλέσει αμέσως και να τις περιγράψει στους γονείς

2. Φυσικά το παιδί μπορεί να μη θέλει ή να μη μπορεί να πει πως τα πέρασε και να θέλει τον χρόνο του, μία ή δύο μέρες μετά τις εμπειρίες, για να τις περιγράψει.

3. Επίσης το παιδί μπορεί να μη θέλει να αφηγηθεί με λεπτομέρειες το πως περνάει στο σχολείο γιατί το θεωρεί δική του προσωπική του υπόθεση και δεν το βρίσκει λογικό να το μοιράζεται.

4. Επιπλέον όταν εμείς δεν μιλούμε για τη δουλειά μας, γιατί θα πρέπει το παιδί να κάνει αυτό που εμείς δεν κάνουμε; Αντίθετα αν έχουμε συνηθίσει να μιλάμε για το πως περάσαμε στη δουλειά και να αναφέρουμε τα καλύτερα και τα χειρότερα της μέρας, το παιδί θα μπει από μόνο του στην διαδικασία να κάνει ακριβώς το ίδιο.

Τι πρέπει να κάνουμε

- Πρώτα απ' όλα να μην δείχνουμε, να μην ρωτάμε με τρόπο που δείχνει ότι κρεμόμαστε από την απάντηση του παιδιού και ότι είναι για εμάς θέμα ζωής και θανάτου το αν θα μας απαντήσει το παιδί.

- Δεν πρέπει να είμαστε πιεστικοί με τις ερωτήσεις σαν να είμαστε ανακριτές προκειμένου να ακούσουμε αυτό που θέλουμε.

- Θα πρέπει να κάνουμε πλάγιες ερωτήσεις και να μην ευελπιστούμε ότι το παιδί θα απαντήσει σε ευθείες ερωτήσεις όπως “τι έφαγες, με ποιον έπαιξες, τι έμαθες σήμερα;”
Αντίθετα μπορούμε να ρωτήσουμε “Έπαιξες αρκετά με τους φίλους σου;” “Ήταν μια όμορφη μέρα σήμερα στο σχολείο;” “Εγώ έκανα πολλά πράγματα σήμερα στη δουλειά και μίλησα και με την φίλη μου την Άννα και χάρηκα πολύ! Εσύ;”

- Να καλοδεχόμαστε το παιδί όταν επιστρέφει από τον παιδικό σταθμό ή το σχολείο και να του δίνουμε χρόνο για να εκφράσει τα συναισθήματά του.

Αναδημοσίευση από το blog περί μαθησιακών δυσκολιών και  nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: